Tae Bo

  • Locatie sala mijlocie / mare
  • Durata 50 minute
  • Instructor Monica Cazan
Nivel de dificultate
  • Scazut
  • Mediu
  • Dificil

Tae bo (Total Awareness Excellent Body Obedience) este o forma de antrenament cardio-vascular care isi are radacinile in kick-boxing.
Descriere generala:
Tae Bo reprezinta o combinatie intre aerobic, arte martiale, tae kwon-do, box, dans si antrenament cu greutati.
O ora de antrenament “arde” aproximativ 500 – 800 de calorii.
Desi unele miscari sunt asemanatoare celor din artele mariale, Tae-Bo nu este un curs de autoaparare.
Tae Bo presupune multa energie, ritm alert, treceri rapide de la un exercitiu la celalalt si nu se recomanda persoanelor sedentare.
Este de preferat ca inaintea frecventarii claselor sa va asigurati o anumita forma si rezistenta fizica (eventual cu ajutorul aerobicului si/sau jogging-ului).
In afara efortului sustinut, cea mai mare provocare pentru incepatori o reprezinta coordonarea.
Durata clasei: 50 de minute
Desfasurare:
Antrenamentul de Tae Bo incepe intotdeauna prin incalzirea muschilor si articulatiilor cu ajutorul exercitiilor de stretching si al alergarilor usoare.
Antrenamentul propriu-zis se realizeaza prin coregrafii ce presupun deseori coordonarea intre diferite zone ale corpului.
Exercitiile au un grad mediu si mare de dificultate si presupun rotiri, aplecari de trunchi, balansari, fandari, simulari ale unor lovituri de pumn, lovituri inalte de picior, sarituri, flotari.
Miscarile sunt continui, urmeaza ritmul muzicii si solicita intregul corp.
Beneficii:
– imbunatatirea echilibrului
– imbunatatirea coordonarii
– imbunatatirea mobilitatii
– intarirea musculaturii si a sistemului osos
– benefic pentru circulatia sanguina
– stimuleaza producerea de endorfine
– intarirea sistemului imunitar
– imbunatatirea raspunsurilor reflexe
Programul Tae Bo se adreseaza persoanelor clinic sanatoase, cu conditie fizica buna, ale caror sisteme muscular, osos si articular permit executarea de sarituri, intoarceri bruste, torsiuni de trunchi, aplecari, ridicari de picioare
Programul Tae-Bo nu este recomandat persoanelor care prezinta afectiuni cardiace, crize acute de astm, afectiuni ale coloanei si articulatiilor, hipertensiune.
Recomandam persoanele care nu au niciun antrenament fizic anterior, sunt supraponderale sau au peste 30 de ani sa inceapa practicarea Tae Bo-ului cu la o frecventa redusa, sa faca pauze intre exercitii si sa tina seama de indicatiile instructorului cu privire la cresterea intensitatii antrenamentului.
Sfaturi utile
Va rugam sa va consultati medicul cu privire la inceperea acestui program.
Pentru a face fata programului de Tae Bo (si oricarei alte activitati sportive) fara a va epuiza resursele, pentru a va pastra integritatea articulatiilor, muschilor, a oaselor, a sistemului nervos si endocrin va sfatuim sa va alimentati corect, sa va hidratati si sa va odihniti suficient.

Cunoaste-ti Instructorii

Monica Cazan

Pilates, Aerobic

Ca profesie sunt psiholog. Ca ocupatie sunt Life si Business Coach in cadrul companiei RoCoach Consulting, HR Manager si Instructor de Aerobic si Fitness.

Cursuri pentru copii

Clasa de balet

Informatii recente