Actorie

Collage of team of happy kids in joyful mood
Nivel de dificultate
  • Scazut
  • Mediu
  • Dificil

 

Eu va propun sa ne jucam de-a teatrul, impreuna cu cei mai buni actori din lume – copiii.

Pornind de la celebrele exercitii de improvizatie ale Violei Spolin si de la elemente de pantomima si dans, am dezvoltat o metoda de teatru si exercitii, prin care vom patrunde pe taramurile imaginatiei si bucuriei, taramuri ale caror regi si imparati sunt prin excelenta copiii.

Exercitiile de pantomima au menirea de a-i face pe cei mici, (si mari) sa se descopere pe ei insisi si corpurl lor,…. de la degetele,…. nasuc,….. pana la maini si picioruse. Exercitiile de improvizatie, imaginatie si creativitate sustinute uneori de muzica si dans, ii incurajeaza pe copii sa-si dezvolte abilitatile fizice ,psihice si de relationare, sa le formeze o minte libera fara complexe, o gandire creatoare care are la baza onestitatea, bunul simt si nobletea.

Dupa aceasta intalnire ei o sa-si descopere altfel corpul si mintea, atat in exercitiile noastre de improvizatie, cat si in viata de zi cu zi.

Corpul nu-i doar un corp, o masinarie complicata, ci un dar care ascunde posibilitati nenumarate de exprimare a interiorului,  este chiar ”templul sufletului”.

Muzica şi dansul ocupă un loc important în viaţa omului, aceastea repre-

zintă un mijloc de comunicare interumană dintre spirite dotate şi inspirate, dorni-

ce de a-şi împărtăşi propriile trăiri.

Atitudinea corecta a corpului este semn al echilibrului fizic si psihic, rezultanta a dezvoltarii normale si armonioase. Dansul are un puternic rol educativ, la orice varsta, dar mai ales in perioada de crestere. Caracterul formativ al cursului de dans, il face recomandat pentru toate grupele de varsta.

Acest optional isi propune sa dezvolte capcitati si deprinderi, abilitati practice de intergrare sociala. Motivarea invatatarii, formarea intelectuala, prin asumarea unui sistem de atitudini si valori.

Obiective cadru :

O minte libera si creatoare

Elimine sentimentele negative (frica de comnunicare, timiditatea, neincrederea)

 

Dezvoltarea procesele psihice (memorie, atentie, gandire, imaginatie) si spiritul de echipa.

  • Formarea, exersarea şi dezvoltarea deprinderilor psiho-motrice.
  • Cunoaşterea unor genuri de muzică.
  • Dezvoltarea capacităţii de a avea o atitudine pozitivă în colectiv.
  • Stimularea calităţilor intelectuale , de voinţă şi afective.

Dezvoltarea exprimării orale, înţelegerea şi utilizarea corectă a

semnificaţiilor structurilor verbale orale.

Educarea unei exprimări verbale orale corecte din punct de vedere

fonetic, lexical şi sintactic.

Cunoaşterea si respectarea normelor de comportare în societate;

Educarea abilităţii de a intra în relaţie cu ceilalti.

Educarea trasaturilor pozitive de voinţă şi caracter

şi formarea unei atitudini pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalti.

Obiective de referinţă:

  • Să fie apt să utilizeze deprinderile însuşite în diferite contexte.
  • Să recepteze sonor şi afectiv muzica.
  • Să execute paşi simpli de dans în ritmul muzicii.
  • Să execute mişcări de bază asociate cu gestică şi muzică.
  • Să manifeste atitudini de cooperare , spirit de echipă, de competiţie şi fair-play.

 

Să participe activ la activităţi în calitate de vorbitor şi ascultător.

 

Să înţeleagă şi să transmită mesaje simple, reacţionând adecvat la acestea.

 

Să audieze un text, reţinând ideile şi să demonstreze că l-a înţeles.

                                                        2

Obiectivele cursurilor:

Acest program are drept scop principal modelarea caracterului copilului prin tehnici actoricesti.

Vom atinge urmatoarele obiective:

  • dezvoltarea proceselor psihice (memorie, atentie, gandire, imaginatie) si a spiritului de echipa;
  • eliminarea sentimentelor negative (frica de comnunicare, timiditatea, neincrederea);
  • eliminarea complexelor de inferioritate, a nervozitatii si a inapententei verbale si de actiune;
  • temperarea unui caracter rebel sau, dupa caz, dezinhibarea unuia introvertit;
  • crearea mobilitatii fizice si psihice pentru comunicare;
  • dobandirea notiunilor de cultura generala, dans clasic si modern, canto, comportament social;
  • depistarea si corectarea problemelor de dictie;
  • descoperirea talentelor si aptitudinilor in domeniul teatrului si dezvoltarea lor prin organizarea de spectacole.

 

Constientizarea abilităţilor de a interpreta un personaj, de a exterioriza mscarile interioare ale acestuia prin gestică,mimică, timbrul vocii, volum, mişcare

scenică

Exemplificarea si executarea concomitent cu profesorul a diferitelor expresii faciale si pozitii ale corpului

Jocuri de imaginatie-improvizatie

Corelarea dintre teatru si muzic

Continutul cursului:

Pe scurt, ce tehnici sau metode de actorie vom aborda in timpul cursurilor.

  • Arta actorului – mijloace de expresie, repertoriu: poezia, fabula, povestirea, monologul, scena, piesa de teatru;
  • Improvizatia scenica – modalitatea practica de trecere de la realitatea concreta la realitatea imaginara;
  • Teoria teatrului – tipuri de teatru, structura si functionare;
  • Arta si tehnica vorbirii – dictie, respiratie, registre vocale;
  • Miscare scenica;
  • Antrenamentul expresiei corporale;
  • Notiuni de canto;
  • Notiuni de dans;
  • Pantomima;
  • Arta spectacolului teatral

3

25 ron/sedinta

Meet our Super trainers